آپتاکید؛ تغذیه سالم، کودک مقاوم

با تقویت سیستم ایمنی کودکمان، از ابتلا به بیماری پیشگیری کنیم

9

خوردن غذای سالم به تقویت سیستم ایمنی کودکمان و کاهش دفعات سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می‌کند.

وظیفه سیستم ایمنی بدن، مبارزه با بیماری‌ها و دفاع از بدن در مقابل باکتری و ویروس‌هاست. اگر سیستم ایمنی بدن ضعیف باشد، کودکمان بیشتر در معرض ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا و بیماری‌های جدی قرار می‌گیرد. برخی مواد مغذی مثل پره بیوتیک، امگا 3 و ویتامین D به تقویت سیستم ایمنی کودکمان کمک می‌کنند. پس باید تلاش کنیم در تغذیه کودک از منابع غذایی سرشار از این مواد استفاده کنیم. در اینجا راهکارهایی که برای تقویت سیستم ایمنی کودکمان مفید هستند بیان کرده‌ایم:

مصرف ماهی و گردو که سرشار از امگا 3 هستند.

ماهی به خصوص ماهی چرب (قزل آلا، سالمون، ساردین و ماهی تن) یکی از منابع اصلی سرشار از اسید چرب امگا 3 است. علاوه بر ماهی، روغن‌های گیاهی، روغن کلزا، گردو، فندق، دانه کتان و سبزیجات نیز از منابع اسید چرب امگا 3 محسوب می‌شوند. ماهی‌های کم چرب (ماهی سفید، میگو) شامل مقادیر کمتری امگا 3 هستند. مطالعات نشان داده‌اند که امگا 3 به کودکان کمک می‌کند در مقابل عفونت مقاوم‌تر شوند، بدن آن‌ها بهتر با بیماری‌ها مبارزه کند و دفعات عفونت تنفسی در کودکان کاهش یابد.

اگر ماهی خوردن برای فرزند شما نیز مانند شکنجه است، باید روش‌های مختلف طبخ ماهی را امتحان کنید یا از کیک سیب‌زمینی با ماهی استفاده کنید و برای حفظ سلامتی و تقویت سیستم ایمنی کودکتان، دو بار در هفته ماهی سرو کنید.

گردو نیز حاوی مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا 3 است. به راحتی می‌توانید گردو را به میان وعده‌های کودکتان اضافه کرده و به تقویت سیستم ایمنی او کمک کنید.

مصرف لبنیات که سرشار از پروبیوتیک هستند.

ماست حاوی باکتری‌های مفید به نام پروبیوتیک است. این موجودات زنده در روده زندگی می‌کنند.

کفیر نیز سرشار از پروبیوتیک است و گرچه اطلاعات موثقی مبنی بر تقویت سیستم ایمنی کودک با استفاده از نوشیدنی کفیر وجود ندارد، اما تحقیقات اولیه این فرضیه را تایید کرده‌اند.

از انواع غذاهای سالم استفاده کنید.

وقتی از رژیم غذایی سالم صحبت می‌کنیم منظورمان مصرف انواع غذاهاست، نه مصرف بیش از حد یک «غذای جادویی». باید بدانید چیزی به نام غذای جادویی وجود ندارد و هیچ میوه، سبزی و غلاتی بهتر از دیگری نیست. پس مطمئن شوید که از همه منابع غذایی شامل غلات، گوشت، ماهی، حبوبات، میوه‌ها و سبزیجات در برنامه غذایی کودکتان استفاده کنید.

پودر شیر غنی شده آپتاکید راهکاری مؤثر برای تقویت سیستم ایمنی کودک

پودر شیر غنی شده آپتاکید سرشار از ویتامین D است.

پره بیوتیک موجود در پودر شیر غنی شده آپتاکید، به رشد و تغذیه پروبیوتیک‌ها کمک می‌کند. مصرف این ترکیبات موجب تقویت سیستم ایمنی کودکمان می‌شود. یکی دیگر از مواد مغذی موجود در آپتاکید که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی کودکمان فواید فراوان دیگری نیز دارد، امگا 3 است. در مطالب بالا به فواید سرشار امگا 3 و توانایی آن در تقویت سیستم ایمنی کودک اشاره کردیم.

اگر تمایل به مطالعه مطالب بیشتری در خصوص کودکان دارید به این لینک مراجعه کنید.

نظر دهید